Etykieta w biznesie · Kariera · Savoir-vivre

Nowoczesna i efektywna asystentka z klasą

Czy wiesz co łączy Sheryl Sandberg, Karla Lagerfelda, Donnę Karan i Christiane Amanpour?

Otóż każda z tych osób zaczynała swoją karierę od bycia czyimś asystentem. Oczywiście w większości były to wybitne osobowości, z których wiedzy i doświadczenia mogły czerpać garściami, ale nie zmienia to faktu, że nie urodzili się po prostu wielcy tylko krok po kroku uczyli się specyfiki branży robiąc przy tym różne nie zawsze wzniosłe czynności. Donna Karan, która pod koniec lat 60-tych pracowała jako asystentka Anne Klein zajmowała się między innymi parzeniem kawy i temperowaniem ołówków.

W 2014 r. amerykański dziennik USA Today zamieścił artykuł Executive assistant is the new power job, w którym opisano nową tendencję w Dolinie Krzemowej a mianowicie, iż wiele prestiżowych stanowisk tzw. „top jobs” trafia właśnie do byłych asystentów prezesów, inżynierów i menedżerów tamtejszych firm z branży IT, ponieważ całkowicie zmienia się sposób postrzegania tego zawodu a coraz mniej zhierarchizowane nowoczesne firmy sprzyjają tego typu praktykom.

Jeśli kończysz studia i niekoniecznie już dziś jesteś w stanie odpowiedzieć na pytanie „w jakim punkcie życia chcesz być za 10 lat?” zdecydowanie warto popracować na stanowisku asystentki. Coś wiem na ten temat, ponieważ kilkukrotnie zatrudniałam się w tym charakterze i jeśli ktoś myśli, że to banalne zajęcie bardzo się myli. Monika Fiszer, która od blisko 10 lat pracuje na stanowisku asystentki i pisze blog związany z poradami dla asystentek i sekretarek „Prawa ręka szefa” uważa, że to zawód dla ambitnych a ja zdecydowanie się zgadzam z Moniką.

Asystentka, czyli kto?

praca

W Polsce zawód asystentki/sekretarki nie ma oficjalnego statusu prawnego i często zakres obowiązków osoby zatrudnionej na tym stanowisku zależy od bieżących potrzeb pracodawcy i kompetencji asystentki, jednak w znakomitej większości do jej obowiązków należy m.in.: współprowadzenie kalendarza (grafiku) przełożonego, przygotowanie i zarządzanie obiegiem korespondencji, planowanie i organizowanie podróży i  spotkań, prowadzenie dokumentacji firmy, wsparcie księgowości, adiustacja tekstów lub/i wykonywanie tłumaczeń, wsparcie przy przygotowywaniu prezentacji itd. Jednak ten zawód jest na drodze zmian i nie ulega wątpliwości, że asystentki są ważnym ogniwem w łańcuchu zarządzania i czasy kiedy asystentkę kojarzono z osobą z aspiracjami na średnim poziomie i głównie z walorami wizualnymi powoli odchodzi do historii.

Pierwszy krok do zostania nowoczesną i efektywną asystentką z klasą

szpilki

Na dobry początek warto wybrać dobrej jakości szkolenie wprowadzające na czym ten zawód polega a potem systematycznie rozwijać się uczestnicząc w coraz bardziej specjalistycznych szkoleniach np. z elementami prawa. Jeśli jesteś na początku swojej drogi  w tej profesji serdecznie zapraszam Cię na premierowe szkolenie INTERMANNERS: „Nowoczesna i efektywna asystentka z klasą”, które będzie miało miejsce już 15 października 2016 r. w Krakowie. Jest to całodniowe szkolenie dla osób, które planują poszukiwanie zatrudnienia lub właśnie rozpoczęły pracę na stanowisku asystentki i pragną usystematyzować swoją wiedzę. Szkolenie będzie prowadzone w oparciu o nowoczesne ćwiczenia i gry rozwijające kompetencje m.in. w sferze komunikacji. Uczestniczki tego szkolenia będą mogły czuć się pewnie od pierwszego dnia pracy i zaoferować wiedzę, która z pewnością zostanie doceniona przez pracodawcę.

Dlaczego warto?

Maria Pierzchała_17

Z racji, że będę prowadzić to szkolenie kilka słów dlaczego warto się na nie zapisać. Wielokrotnie pracowałam jako asystentka w firmach i instytucjach międzynarodowych zarówno w Polsce jak i zagranicą. Byłam zatrudniona m.in. jako asystentka redaktora naczelnego magazynu „Zarządzanie Jakością” a także jako asystent projektu przy kontraktach ramowych z Komisją Europejską w firmie konsultingowej B&S Europe w Brukseli, gdzie zajmowałam się organizacją wizyt i podróży wysokich rangą polityków i urzędników z całego świata. W 2004 r. asystowałam jako stażystka przy programie Reham Al-Farra Memorial Fellowship Programme w Biurze Projektów Specjalnych ONZ w Nowym Jorku. Program był skierowany do wybitnych młodych dziennikarzy z krajów tj. Brunei, Grenada, Belize, Dżibuti i Pakistan itd. W 2014 r. byłam współodpowiedzialna za logistyczną organizację szczytu w dziedzinie badań i innowacji w Parlamencie Europejskim w Brukseli. Oprócz tego zawodowo zajmuję się etykietą biznesu i protokołem dyplomatycznym a udział w szkoleniu to doskonała okazja na zdobycie wiedzy także w tej dziedzinie.

Szczegółowy program i formularz rejestracyjny znajduje się na stronie:

http://www.intermanners.pl/szkolenie-nowoczesna-i-efektywna-asystentka-z-klasa/

Do zobaczenia na szkoleniu!

Podziel się Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

2 komentarzy do “Nowoczesna i efektywna asystentka z klasą

  1. Mario, podziwiam Twoje ogromne doświadczenie. Jesteś idealną osobą do prowadzenia takiego szkolenia, a ze swojej praktyki wiem, że takie szkolenia dają dużą wiedzę, a wiedza daje zdrowe poczucie własnej wartości, dlatego na takie szkolenia warto iść.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *