Networking

Po pierwsze, networking!

W moim ostatnim poście pisałam m.in. o najbogatszych ludziach w Polsce i dziś po części nadal o nich. Zacznę od przytoczenia pewnej historii jak umiejętność nawiązywania kontaktów nawet z przypadkowo poznanymi ludźmi może odmienić nasze życie także to zawodowe. Teresa Mokrysz, jedna z najbogatszych Polek, właścicielka firmy MOKATE w 1987 r. leciała samolotem do Londynu i nawiązała tam przypadkową rozmowę o…. śmietance do kawy z pewną Polką pracującą dla holenderskiej firmy, która namówiła ją, aby zaczęła sprzedawać ją w Polsce, co było strzałem w dziesiątkę, bo jeszcze tego na polskim rynku nie było i pomysł okazał się sukcesem. Potem partnerzy z Holandii namówili polską businesswoman na sprzedaż cappuccino a że w Polsce był rok 1990 r. to dla Polaków był to wtedy jeszcze wielce enigmatyczny napój i produkt nie sprzedawał się aż tak dobrze. Teresa Mokrysz postanowiła zagrać va banque i zainwestowała spore środki w reklamę telewizyjną a reszta to już historia. Polacy oszaleli na punkcie cappuccino w proszku a Teresa Mokrysz zajmuje obecnie wraz mężem 31 miejsce na liście najbogatszych Polaków, zresztą w zestawieniu awansowała.

Czytając biografie najbogatszych ludzi w praktycznie każdym przypadku największą rolę w ich sukcesie odegrały dwie kwestie: pasja i umiejętność nawiązywania kontaktów z właściwymi i inspirującymi ludźmi. Keith Ferazzi, autor bestsellera „Nigdy nie jedz sam, czyli sekrety sukcesów w biznesie” mówi, iż bieda to nie tylko brak źródeł pieniędzy, ale raczej brak kontaktów z ludźmi, którzy mogą ci pomóc zrobić coś więcej dla samego siebie. Trudno nie przyznać mu racji…

Osoba, dla której kontakt z ludźmi jest męczącym obowiązkiem nie powinna szukać swojego szczęścia w biznesie, gdyż właśnie od umiejętności przyciągania do siebie odpowiednich ludzi zależy sukces w tej dziedzinie. W kontaktach międzyludzkich, które implikują nasze „być albo nie być” w przedsiębiorczości chodzi o ciekawe grono partnerów biznesowych, klientów, mentorów i potencjalnych pracowników, ale też pracodawców. Nawet jeśli prowadzisz firmę i wypuszczasz solidne produkty a jesteś osobą, z którą prywatnie nikt nie chciałby mieć nic do czynienia to dni takiej firmy łącznie z jej właścicielem są policzone, bo biznes to przede wszystkim ludzie.

Budowa relacji to ważna umiejętność i projekt, który powinien być rozpisany na całe życie. Najlepiej kiedy rozpoczyna się już w przedszkolu, kiedy rozwijają się umiejętności komunikacyjne.

Czym w takim razie jest networking?

Networking nie zawsze bywa dobrze rozumiany i niektórzy starali mu się przypiąć niesłusznie różne negatywne łaty utożsamiając go np. z kolesiostwem lub z zakulisowymi gierkami. Podczas gdy networking to dla mnie radość z poznawania nowych ludzi i udzielania sobie wzajemnej pomocy i inspiracji. W sukcesie biznesowym jest to niezbędna umiejętność. Potwierdza to znany socjolog ekonomiczny Mark Granovetter, autor koncepcji “siły słabych więzi”. Jako słabe więzi rozumie się m.in. naszych znajomych i przyjaciół naszych przyjaciół. Przeprowadził on badania na grupie 282 mężczyzn szukających pracy i doszedł do wniosku, że szanse na znalezienie zatrudnienia wzrastają o 58% jeśli w poszukiwaniach korzysta się z pomocy dalszych znajomych [1], ale badania Granovettera to tylko preludium do tej niezwykle interesującej wiedzy na temat networkingu, której nie sposób wyczerpać nawet w serii wpisów, dlatego postanowiłam, że to doskonały temat na szkolenie.

Szkolenie

Jeśli macie ochotę zgłębić swoją wiedzę w tej kwestii zapraszam na szkolenie:

„Sztuka networkingu w biznesie” , które odbędzie się 14 maja 2016 r. w Krakowie.

Plan znajduje się poniżej:

Plan szkolenia

Moduł 1

  • Czym jest networking i dlaczego jest tak ważny?
  • Co jest parodią networkingu i sprawia, że inni unikają cię jak ognia?
  • Budowa sieci kontaktów i kluczowe umiejętności w zjednywaniu sobie życzliwych ci osób
  • Jak stać się „magnetyczą osobowością”?
  • Case study 1: „Efekt Kennediego” wg Nikolausa B. Enkelmanna
  • Miejsca i okoliczności, gdzie można poznać interesujących ludzi

Moduł 2

  • Case study 2: Bill Clinton jako mistrz networkingu. Czego możemy się od niego nauczyć?
  • Rytuały i nawyki dobrego networkera
  • Sztuka rozmowy i zjednywania sobie ludzi
  • Zasady Dale`a Carnegie
  • Networker na konferencji
  • Networker w relacji z mediami
  • Networker w relacji z klientem

Moduł 3

Networking w internecie

Moduł 4

Networker z klasą, czyli savoir-vivre i etykieta w biznesie w kontach z ludźmi

  • Precedencja w biznesie i życiu prywatnym
  • Powitania, przedstawianie się, small talk
  • Profesjonalna wizytówka i stosowne jej używanie

Moduł 5

Ćwiczenia i symulacje

Więcej szczegółowych informacji można znaleźć na stronie www.intermanners.pl.

Przypisy:

  1. Źródło: http://10tysiecy.pl/jak-znalezc-prace-dzieki-luznym-polaczeniom-spolecznym/

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.